Regulamin przewozu
- Informacje ogólne
- Dokonanie rezerwacji oznacza akceptację regulaminu przewozu.
- Pasażer powinien być na miejscu wskazanym na formularzu rezerwacji 10 minut przed planowanym odjazdem samochodu.
- Pasażer zobowiązuje się przestrzegać przepisów porządkowych obowiązujących w transporcie oraz zaleceń obsługi samochodu (kierowcy).
- Pasażer powinien posiadać ważne dokumenty podróży uprawniające do przekroczenia granicy (paszport, dowód osobisty, ważna wiza).
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu osoby, która nie posiada ważnego dokumentu podróży koniecznego do przekroczenia granicy polskiej.
- Przewoźnik zastrzega sobie, że samochód nie będzie oczekiwał dłużej niż 30 minut na pasażera w przypadku, gdyby zagrażało to pozostałym osobom w punktualnym przybyciu do miejsca określonego w danym przewozie.
- Przewoźnik ma prawo w oparciu o art.135 Ustawy z dnia 13.06.2003 do zarządania od pasażera cudzoziemca okazania waznego paszportu i wizy przed rozpoczęciem podróży. W przypadku braku tych dokumentów lub ich nieokazania przewoźnik ma prawo odmowy wykonania usługi przewozu na rzecz cudzoziemca bez mozliwości dochodzenia roszczeń z tego tytułu.
- W samochodach P.W. MITEX zabronione jest palenie tytoniu, spożywanie wszelkich napojów alkoholowych, oraz innych nie wymienionych używek.
- Przewoźnik ma prawo odmówić transportu osobie, która nie przestrzega postanowień regulaminu lub jest uciążliwa dla innych osób. Skutki prawne powyższych zdarzeń ponosi pasażer, któremu odmówiono przewozu.
- Przewóz zwierząt oraz przedmiotów niestandardowych dopuszczony jest po uprzednim uzgodnieniu z przewoźnikiem.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewożnikowi (szczególnie zniszczenia, zabrudzenia samochodu) oraz innym osobom na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym. Pasażer jest zobowiązany do zapłaty na rzecz przewoźnika kwoty stanowiącej zwrot kosztów całkowitego naprawienia szkody.
- Przewoźnik dokłada wszelkich starań, aby przewieźć pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, zgodnie z ustaleniami w formularzu rezerwacji, jednak z przyczyn obiektywnych, niezależnych od przewoźnika nie może tego zagwarantować. To zastrzeżenie nie dotyczy awarii samochodów przewoźnika.
- Przewożnik nie odpowiada za opóźnienie lub odwołanie transferów z przyczyn od niego niezależnych (na przykład zamknięcie granicy, utrudnienia w ruchu granicznym, drogowym, żywioły) ani wynikających z nich innych nieokreślonych skutków.
- Osoby małoletnie podróżujące bez opiekuna prawnego są przewoźone bez odpowiedzialności przewożnika. Przewożnik może zapewnić osobie małoletniej opiekę za dodatkową opłatą.
- Wszelkie reklamacje wynikające z umowy o świadczenie przewozu należy kierować w okresie nie dłuższym niż 14 dni od okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Przy zgłoszeniu reklamacji należy opisać sytuację, zastrzeżenia, doznane szkody oraz zgłosić roszczenie.
- Usługa przewozu osób
- Zgłoszenie przewozu następuje poprzez formularz rezerwacji.
- Podana cena przejazdu jest kwotą brutto za przejazd jednej osoby w jedną stronę.
- Nie zgłoszenie się pasażera w miejscu i czasie podstawienia samochodu przed wyjazdem skutkuje odstąpieniem od umowy przewozu.
- Bagaż
- Przewoźnik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za bagaż przewożony przez pasażera przed Służbami Celnymi.
- Bagaż powinien być przewożony w przedziale bagażowym samochodu.
- Pasażer może zabrać do samochodu bagaż podręczny, który nie może utrudniać podróży innym osobom.
- Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
- Przewoźnik może odmówić przewozu bagażu lub przedmiotów niebezpiecznych lub o nieprzyjemnej woni.
- W przypadku przewozu rzeczy o większej wartości pasażer ubezpiecza je we własnym zakresie i winien zgłosić ten fakt obsłudze samochodu.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za utratę przewożonej gotówki, papierów wartościowych, przedmiotów o wartości naukowej, artystycznej lub kolekcjonerskiej.
- Bagaż i przedmioty pozostawione przez zapomnienie, nieuwagę lub z jakichś innych powodów nie podlegają ochronie i odpowiedzialności przewoźnika.
- Pasażer może zgłosić reklamację dotyczącą przewożonego bagażu bezpośrednio obsłudze samochodu tylko w momencie jego odbioru.
- Fakt złożenia reklamacji winien zostać potwierdzony przez obsługę samochodu w dowolnej formie pisemnej.
- Inne postanowienia
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wykonania usługi firmą podwykonawczą.
e-mail: biuro@mikrobusy.net.pl
+48 601 701 950
Tel.:+48 61 8160 578
Należymy do:
Wielkopolska Izba Turystyczna